Nyheter

Elbilsmotstånd från batteribältet, förlust av elbilar i sommar, Stellantis och Samsung: dagens bilnyheter

Stellantis tillkännager en andra batterianläggning med Samsung SDI. Vi tittar på varför elbilar tappar mer räckvidd på vintern än på sommaren. Och en grupp lagstiftare i det så kallade batteribältet vill subventionera elbilstillverkning men inte öka sin försäljning med policy. Detta och mer, här på Biltips Reports.

En grupp republikanska lagstiftare försöker blockera EPA:s strängare utsläppsregler som kommer att uppmuntra större elbilsproduktion, eftersom de samtidigt uppvaktar fler EV-batterier och tillverkningsjobb.

Stellantis bekräftade idag en andra amerikansk batterifabrik med Samsung SDI. Fabriken som kommer att vara online 2027 kommer att hjälpa till att stödja amerikansk elbilsproduktion och ger Stellantis årliga batteriproduktion för elbilar upp till 67 gigawattimmar – inte räknar med ytterligare 45 gigawattimmar som kommer att göras i Kanada.

Elbusstillverkaren Proterra och en stor bussoperatör gör anspråk på den största laddningsanläggningen för elbussar i Nordamerika för motorbussar. Den kan ladda upp till 40 fordon och ge laddningseffekt upp till 1,4 megawatt.

Och i helgen tittade vi på varför, jämfört med förbränningsfordon, elbilar tappar mycket mer räckvidd på vintern än de gör på sommaren. Även om det kan finnas ett antal faktorer som spelar in, är spillvärmen från förbränningsmotorer en nyckelfaktor.

__________________________________

Följ Biltips Reports på Facebook och Twitter

Nyhetsbrev för Biltips Reports

Registrera dig för att få de senaste miljöbils- och miljönyheterna, levererade till din inkorg dagligen!

Jag samtycker till att ta emot e-postmeddelanden från Biltips Reports. Jag förstår att jag kan avsluta prenumerationen när som helst. Integritetspolicy.

Se även  Omdesignad 2024 Toyota Tacoma kommer att ha manuell växellåda

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button