Luxury car

Velocity Modern Classics nu i det gamla Ford F-100-spelet

Velocity Modern Classics har precis lagt till en ny linje av gatufokuserade Ford-pickuper till sin meny, och anslutit sig till vintage-linjerna Ford Bronco, Ford F-250 och Chevrolet K5 Blazer. Retro F-100 Signature Series dumprar är byggda för att hedra 1967 till 1972 Ford F-100, men du hittar lite av den ursprungliga lastbilen under all restomodkonst. Låt oss börja med det interna som finns i Signature Edition på ingångsnivå. En Gen III 5,0-liters Coyote V8 som ger 460 hästkrafter och 420 pund-fot i vridmoment sitter mellan anpassade ramskenor från Roadster Shop. 10R80 tio-växlad automat gör växlingarna, ett anpassat avgassystem gör ljudet. Fox coilovers håller karossen stadigt över och oberoende främre fjädring och en nio tums bakaxel med 3,73 växlar. Baer tillhandahåller bromsande fyrkolvsok som klämmer fast 13-tums rotorer bakom 18-tums hjul. Utanför, enfärgad BASF Glasurit-färg i par med krom stötfångare och märkessmycken, och LED-strålkastare.

På den dyrare Street Edition (bilden) är upphängningen uppgraderad till tvåvägsjusterbara Fox coilovers, sexkolvsok på 14-tums rotorer och Forgeline-hjul på antingen 19 eller 20 tum. Street-versionen får också en tvåfärgad Glasurit-lackering.

Interiören är spacklad med sytt läder för den anpassade bänken, heltäckningsmatta och elfönster med nytt glas och tätningar. Föraren arbetar med ett specialanpassat, läderförpackat Sparc-hjul som är fastskruvat i en lutande Ididit-rattstång framför Dakota Digital-mätarkluster. Ett Vintage Air HVAC-system håller de åkande svala, RetroSound Huntington-stereon och Focal-högtalare håller dem i låten. På Street Edition är kabinsmycken som dörrhandtag, instrumentrattar och fönstervevar gjorda av billet, och RetroSound-stereon byts ut mot en dubbel-din Alpine-huvudenhet med en backupkamera.

Velocity tar emot beställningar nu. F-100 börjar på $279 000 för Signature Edition, jämfört med $299 000 för F-250 Signature Edition, och tar 14 veckor att bygga.

Se även  Ford Escort MST red-rocket Mk1 recension

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button