Luxury car

Redaktörens val juni 2023: BMW 3-serie och fler lyxiga sportsedaner

Den här månaden får ett antal lyxiga sportsedaner status som Redaktörens val tack vare uppdaterade eller nyligen helt nya modeller som kommer ut. BMW 3-serie är en långvarig favorit, och så är Alfa Romeo Giulia vid det här laget. Precis som den elektriska versionen av G80 är bensinversionen också ett redaktörsval denna månad.

Om du missade våra tidigare inlägg från Redaktörens val, här är en snabb uppdatering om vad som händer här. Vi betygsätter alla nya bilar vi kör med 1-10 poäng. Bilar som är exemplariska i sina respektive segment får en Editors’ Pick-beteckning. Det är de vi rekommenderar till våra vänner, familj och alla som är nyfikna och ställer frågan. Listan som du hittar nedan består av alla bilar som vi betygsatte i maj som fick ett Editors’ Pick.

2023 BMW 3-serie

Snabbt tag: 3-serien kanske inte är standard längre, men det är fortfarande en suverän lyxsportsedan med kraftfulla motorer, bra hantering, imponerande teknik och massor av utrymme.

Göra: 7.5

Vad den konkurrerar med: Mercedes-Benz C-Klass, Audi A4, Alfa Romeo Giulia, Cadillac CT4, Acura TLX, Lexus IS, Infiniti Q50, Genesis G70, Volvo S60

Fördelar: Njutbara och kraftfulla motorer; rolig hantering; massor av utrymme i baksätet och lastutrymmet; attraktiv design inifrån och ut

Nackdelar: Infotainment är frustrerande att använda ibland; värdet är inte det bästa

Från redaktionen:

Road Test Editor Zac Palmer — ”3-serien markerar alla rutorna som en lyxsportsedan på översta hyllan borde. Den är attraktiv men inte prålig. Kördynamiken får mig att grina i slutet av en rolig väg, men slå mig inte upp på motorvägen. All modern teknik är närvarande och redovisas. Och även om priset är högt, är det inte så illa för vad du får. Jag är ett särskilt stort fan av M340i med dess inline-sex, men fyrcylindrig i 330i är ett utmärkt alternativ om du inte vill spendera så mycket.”

Se även  BMW Dune Taxi elektrisk terrängbil teasad med 536 hk

Djupanalys: 2023 BMW 3-serie får fräsch stil och infotainment

2023 Genesis G80

Snabbt tag: G80 har utseende att döda, och den stödjer den designen med en funktionell och dessutom underbar interiör. Det finns mycket värde att hämta med denna trevliga att köra lyxsedan.

Göra: 7.5

Vad den konkurrerar med: BMW 5-serie, Audi A6, Mercedes-Benz E-Klass, Lexus ES,

Fördelar: Vacker design inifrån och ut; lättanvänd och fantastisk teknik; bekväm åktur; kraftiga motorer

Nackdelar: Sport Prestige kunde vara lite sportigare; större hjul skadar körningen

Från redaktionen:

Road Test Editor Zac Palmer — ”G80 är ett lysande ljus i denna mellanstora lyxsedanklass. Det kan vara riktigt roligt om du får Sport Prestige-trimmet, men du kan också välja den fyrcylindriga och köra iväg med en superpris. Jag tror inte att det finns ett snyggare alternativ bland andra lyxsedaner, och dess enda svagheter är små käbblar. Oroa dig inte för märket på framsidan, och gå och njut av en av de bästa lyxsedanerna kan köpas för pengar .”

Djupanalys: 2022 Genesis G80 Sport Prestige Road Test | Mer prestige än sport

2023 Alfa Romeo Giulia

Snabbt tag: Det finns ingen lyxig sportsedan som är mer tillfredsställande att köra än Giulia, och även om infotainmentet släpar efter, är utseendet och körningen tillräckligt för att starkt rekommendera den.

Göra: 7

Vad den konkurrerar med: Mercedes-Benz C-Klass, Audi A4, BMW 3-serie, Cadillac CT4, Acura TLX, Lexus IS, Infiniti Q50, Genesis G70, Volvo S60

Fördelar: Kör bättre än konkurrenterna; designen är enastående; stor variation av prestandaalternativ

Nackdelar: Infotainment är lite grovt och långsamt; litet baksäte

Se även  Framtida fordonsinredningar kan göras av kaffemassa, linser och äggskal

Från redaktionen:

Road Test Editor Zac Palmer — ”Även om det inte är det mest förnuftiga valet, kommer Giulia alltid att vara ett rekommenderat köp av mig. Inget annat kör lika bra eller är lika roligt i den här klassen, och det gäller de lägsta bastrim hela vägen upp till Giulia Quadrifoglio. Designen är helt enkelt tidlös, och även om infotainmentet är ganska dåligt, är det något jag kan förbise för hur bra resten av detta paket är.”

Seniorredaktör James Riswick — ”Styrningen är bara otrolig, en av huvudorsakerna till att jag tycker att Giulia är så önskvärd. Den är snabb och känns bra med ett fantastiskt hjul att greppa. Inga klagomål på 280 hästkrafter och 306 pund-fots vridmoment från Lussos 2,0-liters turbo-fyra, men karaktären lämnar mycket övrigt att önska, med en gropig ton som knappast talar till en pigg italiensk karaktär. Det skulle vara väldigt svårt att ta Giulia för en biltur på en ordentlig väg och sedan svänga runt och köp något annat.”

Djupanalys: 9 tankar om Alfa Romeo Giulia Lusso

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button