Luxury car

Redaktörens val april 2023 | Nya X1, en Bentley och några lyxiga elbilar

Den här månaden av Editors’ Picks innehåller en mängd lyxbilar i både sedan- och SUV-kaross. Den nya BMW i7 var en stor överraskning, och Mercedes-Benz EQE är en tillräckligt vacker elektrisk sedan för att få vår rekommendation också. Vi har gett alla andra Bentley-modeller ett Editors’ Pick tidigare, och Bentayga följer efter. Slutligen, BMW knep en andra i april med den nydesignade X1 subcompact crossover.

Om du missade våra tidigare inlägg från Redaktörens val, här är en snabb uppdatering om vad som händer här. Vi betygsätter alla nya bilar vi kör med 1-10 poäng. Bilar som är exemplariska i sina respektive segment får en Editors’ Pick-beteckning. Det är de vi rekommenderar till våra vänner, familj och alla som är nyfikna och ställer frågan. Listan som du hittar nedan består av alla bilar som vi betygsatte i januari som fick ett Editors’ Pick.

2023 Mercedes-Benz EQE

  • 2023 Mercedes-AMG EQE
  • Bildkredit: Zac Palmer



Snabbt tag: EQE erbjuder alla finesser som en traditionell E-klass har i elektrisk form. Dess design är förenklad och intetsägande till ett fel, men allt annat om det är utfört bra.

Göra: 7.5

Vad den konkurrerar med: Porsche Taycan, Audi E-Tron GT, Tesla Model S, BMW i4

Fördelar: Underbar interiör, stort baksäte, avancerad teknik, utmärkt körande AMG-variant

Nackdelar: Intetsägande design, genomsnittlig räckvidd/laddningshastighet, tveksamt värde

Från redaktionen:

Road Test Editor Zac Palmer — ”Jag körde AMG-versionen av EQE, och även om det är ett raketskepp av en EV, saknade den den ne’er-do-well karaktären hos de bensindrivna AMG-versionerna av E-klassen. interiören är vacker, men jag kan inte säga detsamma om exteriören, ens med AMG-tilläggen. AMG EQE är en perfekt Benz, men jag skulle inte gå så långt som att kalla den den perfekta AMG-produkten.”

Se även  2025 Volvo EX30 avslöjad i robust Cross Country-form

Fördjupad analys: 2023 Mercedes-Benz EQE Sedan recension: En mindre, billigare EQS

2023 BMW X1

2023 BMW X1 xDrive28i 03

  • 2023 BMW X1 xDrive28i 03
  • Bildkredit: John Beltz Snyder



Snabbt tag: BMW X1 är förarens val i segmentet för subkompakta lyx-SUV. Dess storlek och överflöd av teknik gör den till en bra allrounder för allas smak.

Göra: 8,0

Vad den konkurrerar med: Volvo XC40, Audi Q3, Mercedes-Benz GLB, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace, Lexus UX, Land Rover Discovery Sport,

Fördelar: Kul att köra, bra användbarhet, traditionell och stilig design

Nackdelar: Interiören känns spartansk, värdet är tveksamt

Från redaktionen:

Seniorredaktör, Green John Beltz Snyder — ”Det här segmentet är ett konkurrenskraftigt segment, men X1 skiljer sig som förarens bil. Dess smidiga hantering ger den ett ben uppåt, men det offrar inte komforten under tiden. Säg också. vad du vill om utvecklingen av BMW:s njurgrill, men jag tycker att det ser skarpt ut här på X1:ans skulpterade nos. Denna subkompakta crossover är attraktiv inifrån och ut, och upplevelsen blir bara bättre bakom ratten, pekade nedåt en slingrande rygg. väg.”

Fördjupad analys: 2023 BMW X1 First Drive Review: Den sportiga

2023 Bentley Bentayga

Bentley Bentayga EWB

  • Bentley Bentayga EWB
  • Bildkredit: Bentley



Snabbt tag: Bentayga erbjuder ett brett utbud av lyx och prestanda. Från den sportigare W12-utrustade Speed-modellen till plug-in-hybriden, det finns en Bentayga för dina sofistikerade bilbehov.

Göra: 8,0

Vad den konkurrerar med: Rolls-Royce Cullinan, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX, Mercedes-Maybach GLS 600, Alpina XB7

Se även  2024 GMC Sierra 1500 AT4X gör Duramax diesel standard

Fördelar: Superb komfort i varje modell, stor variation av motorer, modern lättanvänd teknik

Nackdelar: Designen ser föråldrad ut, PHEV är inte så raffinerad som vi skulle vilja

Från redaktionen:

Chefredaktör Greg Migliore — ”Det här är ett tufft segment att vara dålig i. När en huvudkonkurrent är Rolls-Royce Cullinan måste den vara bra. Och Bentley Bentayga är. Den ser ut och känns som en del av en kraftfull, elegant Bentley, anpassad till formen av en SUV. Men den går längre. Istället för att bara lastas, är den kreativt utformad för att öka livskvaliteten för sina passagerare, särskilt de som sitter i ryggen. Flygbolagets specifikationer stolar lutande, massage och komfort passagerare på en mängd olika sätt, vilket gör att Bentayga känns som något som är annorlunda och speciellt. Det finns läder, färgglada skärmar och picknickbord i faner på baksidan också, vilket gör Bentayga till en veritabel pod av förstklassig komfort. Hur är den att köra ? Inte illa. Det är en 542-hk V8, trots allt. Men den verkliga historien finns i baksätet.”

Djupanalys: Bentley Bentayga V8 First Drive | Inte bråka med framgång

2023 BMW i7

BMW i7 xDrive Oxid Grey action fram trekvart runt kurvan

  • BMW i7 xDrive Oxid Grey action fram trekvart runt kurvan



Snabbt tag: Den elektriska 7-serien är ett fantastiskt första försök till en fullstor elbil från BMW. Den glider över vägen, hanterar chockerande bra, har en underbar interiör och är laddad med iögonfallande teknik.

Göra: 8.5

Vad den konkurrerar med: Mercedes-Benz EQS, Tesla Model S, Lucid Air

Fördelar: Kör fantastiskt, bra laddningsteknik/räckvidd, tänjer tekniska gränser, interiören är vacker

Se även  2024 Kia ​​EV9 spionbilder och video: Robust elektrisk SUV upptäckt

Nackdelar: Exteriör design har få förespråkare, kommer till en kostnad

Från redaktionen:

Road Test Editor Zac Palmer — ”BMW i7 är mitt nya favorit EV-flaggskepp. Den ser kanske inte vacker ut, men den här stora elbilen är en allroundbil som inte fasas av någonting. Jag älskar att låta den kartlägga sin egen väg på långa motorvägskryssningar med hjälp av handsfree-körhjälpen, men jag älskar att svänga den runt en krokig väg lika mycket. Du kan inte göra bättre än så här om du letar efter den bästa all-around lyxbilen i full storlek. ”

Djupanalys: 2023 BMW i7 First Drive Review: En fröjd att köra, en smärta att använda

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button