Reviews

MG ZS recension 2023 | Auto Express

Titta på konkurrenterna, och det blir snabbt uppenbart att MG ZS har en tuff kamp på sina händer. Den kompakta SUV-sektorn är full till sprängfylld med utmärkta rivaler, och även om den kinesiskbyggda MG ser anständig ut på pappret, saknar den den visuella och dynamiska känslan för att verkligen besvära klassledarna.

Trots detta kan köpare som vill hoppa på SUV-tåget men inte har budgeten för en europeisk, japansk eller koreansk rival lätt frestas av vad ZS erbjuder till priset. Det är bekvämt, snyggt och välutrustat, och instegsmodellen ser särskilt prisvärd ut. Krocksäkerhetsbetygen kan dock vara bättre.

Om MG ZS

Medan MG-varumärket har ett enormt arv i Storbritannien tack vare sina sportprestationer under det senaste århundradet, har det tagit ett tag för det att bygga en mer modern närvaro. ZS introducerades 2017 som tillverkarens försök att komma ikapp med den lukrativa kompakta SUV/crossover-trenden – även om den större MG GS kom före den.

Förutom den mest uppenbara konkurrenten Nissan Juke, inkluderar konkurrenterna särskilt kompetenta europeiska modeller som Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, Renault Captur, SEAT Arona och Vauxhall Crossland, medan det koreanska paret Kia Stonic och Hyundai Kona också är utmanare. Den budgetfokuserade Dacia Duster erbjuder ett liknande iögonfallande värde som ZS men med lite mer traditionell terränghjulskänsla för 4×4.

Den framhjulsdrivna MG ZS finns endast som femdörrarsmodell med bara två utrustningsnivåer att välja mellan. Excite-specifikationen på ingångsnivå är välutrustad och inkluderar 17-tums lättmetallfälgar, bakre parkeringssensorer och en 10,1-tums färgpekskärm med Apple CarPlay och Android Auto-smarttelefonanslutning. Att ta steget upp till den exklusiva modellen lägger till snyggare lättmetallfälgar, tillsammans med lyx som integrerad navigering, en 360-graderskamera, klädsel i läderstil och uppvärmda framsäten.

Se även  Nya Abarth 500e 2023 recension

Drivlinan är begränsade till en 1,5-liters bensinfyrcylindrig bas med en femväxlad manuell växellåda, eller en något peppigare 1,0-liters trecylindrig bensinenhet med valet av en sexväxlad manuell eller sexväxlad automatisk växellåda . MG erbjuder också ZS EV elektrisk SUV, som kan resa upp till 273 miles på en enda laddning i Long Range form. ZS EV får sina egna SE- och Trophy-trimlinjer som ungefär motsvarar Excite och Exclusive. Nybörjar SE får den där 360-graderskameran, medan båda använder en unik lättmetallfälgdesign.

För en alternativ recension av den senaste MG ZS, besök vår systersida carbuyer.co.uk…

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button