Luxury car

Mercedes-Benz Project Mondo G är pösig

Förra gången vi såg Mercedes samarbeta med en modedesigner (den avlidne Virgil Abloh), var det resulterande fordonet den ganska coola elektriska terrängkupén som heter Project Maybach. Det är något vi faktiskt kunde se byggas och säljas, särskilt i en värld där Lamborghini Huracán Sterrato och Porsche 911 Dakar finns. Denna nyare sammanblandning av mode och Mercedes är… inte det. Det är Project Mondo G, och du kan se bilderna.

Mondo G är resultatet av ett samarbete med modemärket Moncler. Och Mercedes noterar att det är en blandning av G-klass och Monclers pufferjackor. Om inte annat kan vi åtminstone tydligt se båda dessa produkter i Mondo G. Hela taket är i grunden en kromad pufferjacka, komplett med en dragkedja i mitten och en dragflik baktill med Moncler-logotypen. Och naturligtvis fortsätter hjulen och däcken kromjacka-temat som enorma ballongdäck. Och bredvid de glänsande, rundade jacksektionerna finns den patinafinishade blockiga G-klassen i mitten.

Modifieringarna har gjort det stora G mycket större. Den är 15 fot lång, 9,8 fot hög och 11,1 fot bred. Det hela är dock inte absurt tungt, på 5 000 pund. Som sagt, som skulptur är den inte precis ljus heller. Vi är 99,9% säkra på att denna G-Wagen inte kan köras.

Självklart, om även detta konstverk (?) är orörligt, kan du slå vad om att det inte kommer att finnas någon form av produktionsvariant. Åtminstone kommer det inte att finnas någon som helt matchar Mondo G:s utseende. Kanske Mercedes kunde hitta något annat sätt att översätta utseendet? Tänk om sätena var klädda som de riktiga pufferrockarna? De kunde använda 4×4 Squared och ge den extra stora däck. Kanske passa en takbox med plast gjuten i ett liknande puffigt quiltmönster. Men det är så långt vi spekulerar om inte Mercedes börjar betala oss för dessa briljanta idéer.

Se även  BMW M4 Competition Cabriolet är den bästa allround-sportbilen

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button