Luxury car

Mercedes-Benz E-Klass Wagon avslöjad i all sin långa prakt

Mercedes-Benz avslöjade just E-Klassvagnen för europeiska kunder, och även om USA-detaljer inte är ute, vet vi redan att varianten med långa tak kommer att göra sin väg hit i viss kapacitet.

Som man kan förvänta sig är E-klassvagnen större i sin nya generation. Den är 1,1 tum bredare, har en 0,87 tum längre hjulbas och erbjuder mer benutrymme bak och lastkapacitet än den utgående modellen. Den gör detta samtidigt som den antar en mer aggressiv, rakad bakre design. Elementen vi såg i E-klass Sedan redesign finns också i denna vagn. Det skakar den nya fronten, de elektriskt manövrerade dörrhandtagen och den treuddiga stjärnan i de bakre bakljusen. Dess framände påminner om Mercedes-EQ-modeller, men till skillnad från dessa fordon har detta galler äkta textur och tillåter luft att flöda genom det. Mercedes lyckades sänka sin luftmotståndskoefficient med 0,01 ner till 0,26 med den mer aerodynamiska designen.

Vi älskar det enkla och eleganta utseendet som Mercedes applicerade här, och vi kan inte vänta med att se det på våra stränder. Men vad vi än ser i USA kommer sannolikt att skilja sig från vad vi tittar på här eftersom Mercedes inte säljer den vanliga E-klassvagnen i USA längre. Istället är det mer troligt att vi får en upplyft terrängversion av E-klassvagnen, och om vi har tur, en eldsprutande AMG-modell också.

Interiören är en kopia av vad vi har sett i Sedan. Den valfria Superscreen sträcker sig från ena sidan av instrumentbrädan till den andra, och den skakar alla digitala element som TikTok, en selfiekamera, Zoom-mötesfunktioner och så mycket mer som du kan läsa om i vårt avslöjande inlägg om Sedan.

Se även  Party Like It's 1983: The Family Huckster Subaru GL Wagon

När det gäller drivlinor börjar Europa med en mild-hybriddiesel, en mild-hybrid gasdriven version och en PHEV. Plug-in-hybriden är klassad för en enorm räckvidd på 70 miles på WLTP-cykeln, men dess verkliga räckvidd kommer sannolikt att vara mycket lägre än den optimistiska WLTP-testcykeln. Mercedes säger att en ”kraftigare” sexcylindrig dieselvariant kommer att följa vid ett senare tillfälle. Dessutom kommer en ”toppmodell” med en elektrifierad inline-sexa ”avrunda motorområdet i den övre änden.”

Nu när E-klassvagnen är ute i Europa är det förhoppningsvis bara en tidsfråga innan Mercedes berättar vad som kommer för USA

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button