Nyheter

Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid kostar mindre att leasa än icke-hybrid

I Kalifornien erbjuder Jeep för närvarande en leasing av Wrangler 4xe för cirka 100 USD per månad mindre än en av motsvarande icke-hybrid Wrangler som bär ett lägre klistermärkespris.

Om man tittar på den totala effektiva månadskostnaden (inklusive kontanter som ska betalas vid undertecknandet), uppgår affären som upptäcks av CarsDirect till $399 per månad i 36 månader med $4 499 som ska betalas vid signering för 4xe i topp Willys-trim, jämfört med $531 per månad i 42 månader med $3,995 i bas vid undertecknandet av sport utan begränsning. Det uppgår till en effektiv månadskostnad på 524 USD för Wrangler 4xe hyreskontraktet, jämfört med 626 USD för basen som inte är hybrid.

Ännu mer chockerande är skillnaden mellan dessa två erbjudanden i det faktiska klistermärkespriset: Wrangler Willys 4xe börjar på 56 530 $, inklusive destinationen på 1 795 $, och enligt CarsDirect gäller leasingexemplet en lastbil på 60 115 $. Å andra sidan kostar den icke-hybrida Unlimited Sport med det högre leasingavtalet bara $36 990.

2023 Jeep Wrangler Willys 4xe

Detta skakande fynd möjliggörs inte av traditionella leasingfaktorer – som ett mycket högre andrahandsvärde för 4xe – utan av skattebetalarnas medel, vilket ger ett kryphål för leasing av elbilar som resulterar i en direkt skattelättnad till Jeeps privatfinansieringsarm. Kostnaderna i andra stater kan vara högre; Jeep förtydligar att Kalifornien-affären inkluderar ytterligare $3 500 incitament.

Huvuddelen av rabatten bakom leasingavtal sker genom skatteavdraget för kommersiella elektriska fordon. Medan den toppar på 15 % av fordonets inköpspris för plug-in hybridfordon, kommer den att vara maxad till 7 500 USD i beräkningen oavsett vilken Wrangler 4xe du väljer, även med tanke på dess lägre baspris på 51 790 USD för 2024.

Se även  Hyundai hoppar över Kona Hybrid i USA, lägger till Kona EV till lägre priser istället

Det är ett kryphål som applicerar amerikanska skattebetalarpengar på elbilar tillverkade utomlands, såväl som lyxbilar som kostar långt över pristaken som installerats för den förnyade skatteavdraget för elbilar på inköp. Här råkar det dock vara en USA-tillverkad SUV med en relativt blygsam prislapp.

2021 Jeep Wrangler 4xe

2021 Jeep Wrangler 4xe

2021 Jeep Wrangler 4xe

2021 Jeep Wrangler 4xe

2021 Jeep Wrangler 4xe

2021 Jeep Wrangler 4xe

Wrangler 4xe är EPA-klassad för 22 miles av elektrisk räckvidd och sedan 20 mpg kombinerat efter att du har kört igenom laddningen. Under flera körningar av Wrangler 4xe har Biltips Reports funnit att den helt enkelt kan ta itu med vilken terräng som helst framför sig, oavsett drivlina – och den elektriska framdrivningen kan faktiskt göra saker lite lättare i vissa typer av terrängkörning.

Jeep har inte dragit sig ifrån att betona terrängkapaciteten här, och 2021 började den erbjuda ett terränglyftsats för Wrangler 4xe – en hybrid först. Och Jeep erbjuder också en Grand Cherokee 4xe, som tjänar 25 miles EPA-räckvidd och 23 mpg kombinerat.

2023 Jeep Wrangler Rubicon 4xe

2023 Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Wrangler 4xe har varit den mest sålda plug-in-hybriden i USA – även mer än Toyota RAV4 Prime – och 2024 års Wrangler 4xe kostar mindre än 2023 års modell med tillägget av en ny bas Sport S trim. Andra tillägg för 2024 års modell inkluderar tillägget av sidokrockkuddar och en Power Box som har fyra 120-voltsuttag och 30 ampere total effekt avsedd för enheter, apparater eller något av dina andra campingbehov när du är ute på leden.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button