Nyheter

Infiniti visar omdesignade QX80, första elbilar vid återförsäljarmöte

Det kan tyckas att Infiniti håller på att dö på vinrankan, men en förnyelse med nya produkter och ny butiksdesign pågår just nu.

Infiniti gav amerikanska återförsäljare en tidig titt på planerna under ett möte som hölls i Beverly Hills, Kalifornien, på onsdagen, där biltillverkaren presenterade en omdesignad QX80, en ny QX65 och ett par elfordon.

Med hänvisning till närvarande återförsäljare rapporterade Automotive Biltips (prenumeration krävs) att den nya QX80 kommer nästa sommar med en prislapp på mer än $100 000 och en turboladdad V-6 med en kapacitet på 450 hk. Den nuvarande QX80 börjar på $74,395, inklusive en destinationsavgift på $1,695, och drivs av en 400-hk V-8.

För att motivera det ökade utgångspriset, samt hjälpa till att skilja QX80 från nya versioner av Nissan Armada och Patrol-tvillingarna som också är på gång, kommer Infiniti enligt uppgift lägga till mer innehåll och teknik till sin treradiga SUV, inklusive aktiv luftfjädring, en 24-tumsskärm för ett digitalt instrumentpanel och infotainmentskärm, och det senaste inom anslutningsmöjligheter och elektroniska förarassistanssystem.

Konstnärens intryck av ny Infiniti-butiksdesign

Den omgjorda QX80 kommer enligt uppgift följas i mitten av 2025 av en QX65, en tvåradig SUV som kommer att vara en coupéliknande version av mellanstorleken QX60. Den kommer att följa vägen för QX55, som är den coupéliknande versionen av den kompakta QX50.

Infiniti kommer sedan att lansera ett par elbilar, enligt Automotive Biltips. Den första sägs komma i slutet av 2026 och kommer att fylla utrymmet på Q70 sedan tack vare proportioner och design som liknar Tesla Model S.

Se även  2024 Porsche Cayenne, 2024 Ford Mustang Dark Horse: Dagens bilnyheter

Den andra elbilen kommer i mitten av 2027 och kommer att vara en crossover. Båda elbilarna retades av Infiniti 2021 och är planerade för produktion vid Nissans fabrik i Canton, Mississippi.

Infinitis försäljning i USA sjönk till 46 619 enheter 2022, vilket är den lägsta sedan 1992, då märket bara var tre år gammalt. För att hjälpa till att fördubbla den årliga försäljningen till cirka 100 000 enheter senare detta decennium kommer Infiniti också att introducera en modernare design för butiker. Infinitis logotyp som används på fordonets frontgrillar kommer också att anta ett tredimensionellt utseende för att hjälpa till att fungera som en kontaktpunkt för fordonets front samtidigt som den uttrycker en känsla av rörelse och dynamik, har biltillverkaren sagt.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button