Luxury car

Hummer EV SUV officiella sortiment tillkännages, 3X lastbil toppar 350 miles

Den första körningen av GMC Hummer EVs var i en enda specifikation: pickup i Edition 1 med alla terränggodsaker. Den mest relevanta av dessa terränguppgraderingar till elektrisk räckvidd är 18-tumshjulen med lera-terrängdäck. Och den var klassad för 329 miles. Men nu finns det fler Hummer-varianter. Pickupen är nu tillgänglig med en 3X trim som levereras som standard med mer effektiva terrängdäck lindade runt 22-tumshjul, och det finns SUV med både trim och båda typerna av däck, för att inte tala om ett mindre batteripaket. Och nu har vi de officiella sortimentsuppskattningarna för dem.

Vi börjar med Hummer EV SUV, eftersom alla officiella räckviddsbetyg är nya för oss. Däcken är nyckelfaktorn, med den terrängutrustade Edition 1 och 3X som båda klarar 314 mils räckvidd. Ja, detta är mindre än till och med den lera-terräng-utrustade lastbilen, men det beror främst på att den kortare längden på SUV:n innebär att den har färre battericeller och kapacitet. Den har cirka 170 kWh kapacitet jämfört med lastbilens 200+. Att lägga till Extreme Off-Road-paketet och dess mer aggressiva däck minskar räckvidden till 498 miles.

Precis som med SUV:arna får Hummer EV-lastbilen en rejäl räckviddshöjning till 355 miles när den inte är utrustad med terrängpaketet. Det finns en annan fördel med den vanliga terrängen på Hummer EV-lastbilen: dragkapacitet. Vid 8 500 pund kan den dra ytterligare 1 000 pund över modellerna med terrängpaketet.

GMC noterar också att en annan potentiell fördel för de terrängutrustade lastbilarna är en fjädring som är trimmad för bättre köregenskaper på väg. Och vår erfarenhet har visat att även Hummer med terrängpaketet inte är alltför sjaskig på trottoaren.

Se även  Rolls-Royce Spectres elektriska coupétestning flyttar till soliga södra Frankrike

Om du hoppar över terrängpaketet sparar du naturligtvis också en del pengar, liksom att välja 3X-trim. Så om du inte verkligen åker terräng på allvar och regelbundet använder de extra glidplattorna, kameran under lastbilen och tjocka däck, är standardupphängningen och däckuppsättningen verkligen rätt väg att gå.

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button