Nyheter

Federal studie fastställer USA:s laddningsbehov till 2030

Strängare utsläppsstandarder, mål för biltillverkares elbilar och ökande efterfrågan från konsumenter på elbilar kommer att skapa ett större behov av offentlig laddningsinfrastruktur, vilket en ny studie från National Renewable Energy Laboratory (NREL) syftar till att kvantifiera.

NREL uppskattar att nuvarande regelverk och industritrender kommer att leda till 30 miljoner till 42 miljoner elbilar på amerikanska vägar år 2030. Forskare uppskattade antalet, typen och placeringen av offentliga laddare för att möta denna efterfrågan, i samarbete med Joint Office of Energy and Transportation och US Department of Energy’s Vehicle Technologies Office.

USA:s laddningsbehov för 2030 (från NREL-studie)

”2030 års nationella laddningsnätverksstudie binder samman två av administrationens prioriteringar: bygga ett nationellt laddningsnätverk för elbilar och arbeta mot 2030-målet för att majoriteten av all försäljning av nya bilar ska vara batteridrivna fordon”, säger Gabe Klein, verkställande direktör för det gemensamma kontoret för energi och transport. ”Det är ett ramverk för vad som behövs nationellt, när det gäller vilka typer av laddning som krävs, deras antal och var dessa laddare ska gå.”

Forskare uppskattar att ett nationellt laddningsnätverk kommer att kräva 182 000 allmänt tillgängliga DC-snabbladdningsportar år 2030, men en miljon nivå 2 AC-portar på allmänt tillgängliga platser ”inklusive högdensitetskvarter, kontorsbyggnader och butiker.”

Utöver det uppskattar forskare behovet av åtta miljoner nivå 1 och nivå 2 på privata tillgängliga platser, inklusive både enfamiljs- och flerfamiljsbostäder och arbetsplatser.

Lucid Connected Home Laddningsstation

Lucid Connected Home Laddningsstation

Andra studier, inklusive en från S&P Global Mobility tidigare i år, har krävt fler nivå 2-laddare än snabbladdare, men NREL-forskare kör hem den punkten. Medan snabbladdare behövs för långa resor och samåkning, kommer privat laddning ”att utgöra kärnan i det nationella ekosystemet” eftersom elbilsförare tenderar att föredra bekvämligheten med laddning hemma, enligt forskare.

Se även  Dessa hybrider har AWD, topp 40 mpg, kostar mindre än $30 000

En potentiell modell för en större nivå 2-utbyggnad finns. Seoul, Sydkorea, presenterade förra året planer för 200 000 offentliga nivå 2-laddare under de kommande fyra åren.

En betoning på nivå 2-laddning kan ha andra relaterade fördelar. Som en MIT-studie tidigare i år fann, kan mer arbetsplatsladdning – en annan vanlig applikation för nivå 2-infrastruktur – hjälpa till att minska belastningen på nätet.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button