Electric car

Elektrifiera Amerika lägger till Tesla-laddning

Electrify America meddelade på torsdagen att de kommer att lägga till Tesla-kontakter till sitt laddningsnätverk i USA och Kanada.

Företaget sa i ett pressmeddelande att det kommer att fortsätta att tillhandahålla Combined Charging Standard (CCS)-kontakter, samtidigt som det lägger till Tesla-kontakten, märkt av Tesla som North American Charging Standard (NACS) som ett alternativ på befintliga och framtida laddningsplatser av 2025.

”Sedan vi grundades har vi fokuserat på att bygga ett inkluderande och öppet hypersnabbladdningsnätverk för att underlätta införandet av elfordon”, sa Electrify Americas vd Robert Barrosa i ett uttalande.

Elektrifiera amerikanska exklusiva laddningskoncept

De senaste veckorna har flera biltillverkare tillkännagett planer på att integrera Tesla-kontakten, inklusive Ford, General Motors, Rivian, Volvo och nu senast Polestar. Antagandet av Tesla-kontakten har mest diskuterats i termer av att icke-Tesla-ägare ska få tillgång till biltillverkarens Supercharger-nätverk.

Men som ett laddningsnätverk i sig kommer Electrify America att ge Tesla-ägare ytterligare platser att ladda eftersom Supercharger-nätverket är redo att få en enorm mängd trafik från andra EV-märken.

Electrify America, som skapats som en del av Volkswagen-koncernens uppgörelse om dieselutsläpp, hävdar att de har mer än 850 laddningsplatser, med cirka 4 000 individuella kontakter, i USA och Kanada. Vissa av dessa laddare tillåter 800-volts elbilar att ladda med sin topphastighet på 350 kW.

Onämnt i tillkännagivandet var om det också kommer att stämma för EA:s Tesla-kontakter, som skulle kräva att den senaste V4-versionen uteslutande används för att ge 800-voltsladdning.

Electrify America berättade för Biltips Reports att det fortfarande höll på att utarbeta detaljerna i detta föränderliga utrymme.

Elektrifiera amerikanska exklusiva laddningskoncept

Elektrifiera amerikanska exklusiva laddningskoncept

Electrify America har redan anpassat sig något till marknaden. Det höjde priserna för frekventa användare tidigare i år, medan den långvariga partnern Walmart meddelade att de planerar att gå ensam med sitt eget laddningsnätverk. Tillägg av Tesla-kontakter kan vara en viktig faktor i Electrify Americas framtida konkurrenskraft när industrin lutar mot NACS.

Se även  2024 Buick Encore GX refresh lägger till Wildcat-styling, Avenir-trim

Trots varumärket som används av Tesla är NACS inte en sann standard som CCS. Men SAE International har flyttat för att standardisera det på en snabbare tidtabell, vilket kan ha något att göra med Electrify Americas beslut att lägga till Tesla-kontakter.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button