Luxury car

5 coola saker med den nya 2024 Lexus GX Overtrail terrängträningen

2024 Lexus GX är officiellt här, och även om det finns massor av fantastiska nya funktioner, väckte Overtrail vårt intresse i högre grad än någon av de andra GX-trimningarna. Den är full av spännande design och mekaniska skillnader för att göra den till den snyggaste och mest kapabla av GX-modeller, och vi håller redan på att gräva fram Lexus utförande. För att få dig med på allt som rör Overtrail, nedan hittar du fem coola saker om denna nya treradiga SUV som blandar linjen mellan lyxlastbil och gammal Land Cruiser mer än någonsin tidigare.

Hjul- och däckpaketet är terrängfärdigt från fabrik

Om du köper en GX Overtrail (eller Overtrail+) kommer den att levereras med 33-tums terrängdäck som omsluter 18-tumshjul från fabriken. Det minsta hjulalternativet utanför Overtrail-trimmet är 20 tum i diameter, vilket är på den stora sidan för terrängcyklister där maximal däcksidovägg är bättre. Det specifika däcket verkar vara ett Toyo Open Country terrängdäck och dess storlek är 265/70R/18.

Alla Overtrails kommer med en elektronisk låsande bakre differential

Som standardutrustning på Overtrail slänger Lexus in en differential med begränsad glidning med elektronisk låsfunktion. Detta kommer att hjälpa dig när du är i terräng och försöker accelerera ut ur en sväng, och se till att du skickar en optimal mängd vridmoment till varje bakhjul. Lexus säger att det också gör körning på väg bättre, eftersom det gör att GX kan reagera bättre på förändringar i väglag, vilket förbättrar den totala fordonsstabiliteten. Naturligtvis kommer alla GX också att ha fyrhjulsdrift som standardutrustning, och Lexus säger att det går snabbare att byta till ”4hi” nu på grund av förbättringen av det elektroniska växellådan.

Se även  Mercedes-Benz E-Klass Wagon avslöjad i all sin långa prakt

Ett ton terrängsystem är standard på Overtrail-modellen

Det finns en lång lista med standardfunktioner som ökar terrängkörningen för Overtrail över de vanliga GX-modellerna. Listan inkluderar Multi-Terrain Select (MTS), Crawl Control, Downhill Assist Control (DAC) och ett 3D Multi-Terrain Monitor-system. För ännu mer kapacitet finns det elektroniska kinetiska dynamiska fjädringssystem (E-KDSS) tillgängligt för förbättrad hjulled.

Utseendet extra och färg/trimmöjligheter är rad

Alla Overtrail-modeller kommer med unika svarta överskärmar och en standardslipplatta i aluminium som verkligen förstärker GX:s utseende och känsla på vägen. Det öppnar även upp för möjligheten till en tvåfärgad ytterlackering, då du kan välja några olika färger som kan kombineras med ett svartmålat tak. Dessa inkluderar Atomic Silver, Incognito, Nori Green Pearl och Earth – den sista färgen, ”Earth”, är en första för Lexus på GX. Samtidigt är interiören dekorerad med Olive Ultrasuede accenter överallt för att främja utomhusvibben. Och om du verkligen vill förstärka det, får Overtrail+-modellerna unika säten som Lexus säger förbättrar terrängkomforten och lägger till massagefunktioner för de framför.

Det kommer att finnas fler Overtrails och tillbehör i massor!

Medan GX är det mest naturliga användningsfallet för Overtrail, anspelar Lexus på det faktum att detta bara är början på Overtrail-produkter som vi kommer att se från Lexus. Vart det går härnäst med den nya trimkvaliteten får vi vänta och ta reda på. Under tiden säger Lexus att de planerar att erbjuda ”tillbehör, redskap och upplevelser” för Overtrail-trimmet. GX har blivit en favorit för Toyota och Lexus terrängbilar, så en komplett svit av fabriksstödda tillbehör som är avsedda att göra bilarna mer användbara terräng är mycket vettigt.

Se även  Pininfarina börjar bygga den 1 900 hästkrafter starka Battista

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button