Nyheter

2024 Ford Maverick startar inte längre med 37 mpg hybridversion

37 mpg hybridversionen av 2024 Ford Maverick är inte längre den billigaste versionen i sortimentet. Turbo-4 icke-hybrid är nu basmotorn.

Enligt Ford börjar 2024 Maverick XL på $24,995, inklusive destinationsavgiften på $1,595, medan Maverick Hybrid XL börjar på $26,495. Det är i praktiken en tilläggsavgift på 1 500 $ för Maverick Hybrid över turbo-4.

Den ger upp till 5 005 USD mer än 2022 års Maverick-hybridkostnad när den introducerades – eller 23 % mer än för två modellår sedan. Men tills någon annan kommer in på marknaden tillhandahåller Ford den enda lastbilen som är nära kompakt i USA

2024 Ford Maverick förhandsvisning

När biltillverkarna skalar upp produktionen av hybridteknik blir det billigare att göra, samtidigt som de ökade körsträckorna som det tillåter blir en driftskostnad utan problem för köpare.

Så hävdar Toyota, som gradvis har gjort hybriddrivlinor standard på ett brett utbud av modeller som Sienna minivan, Venza crossover och Crown sedan. Toyota har lyckats erbjuda flera olika hybrider med 40 mpg eller mer och AWD till mindre än $30 000.

Och det verkade vara dit Ford var på väg med några av sina modeller som den Mexikobyggda Ford Maverick kompakt pickup, som rullade ut för två år sedan med hybridversionen som standard.

Men dessa hybridskalfördelar verkar inte hända på Ford på samma sätt. Maverick-hybridproduktionen var mycket begränsad under 2022 års modell, där Ford hänvisade till den globala halvledarbristen. Men på den tiden gav Ford massor av indikationer på att man hade för avsikt att skala upp tillgängligheten för hybridversionerna senare. Rapporter indikerade också att Ford missbedömde intresset för Maverick-hybriden och helt enkelt inte hade planerat för den efterfrågan.

För 2024 säger Ford återigen att de kommer att bygga så många som möjligt för att möta efterfrågan, men mellan raderna har företaget inte gjort några djärva drag för att frigöra sin hybridproduktionshärva – och det står inte längre att det kommer att gå. för att bli bättre.

”Kapacitetsbegränsningar på batterier för hybriden fortsätter att vara en utmaning,” sa Fords talesperson Dawn McKenzie till Biltips Reports. ”Denna nya erbjudandestrategi kommer att hjälpa oss att bättre hantera kundorder och hantera alla program som använder denna motor (Maverick, Escape, Kuga).”

Ford avböjde att kommentera om detta har någon inverkan på lanseringen av en Bronco Sport Hybrid, vilket företaget tidigare har antytt är en möjlighet.

2023 Ford Maverick

2023 Ford Maverick

Som tidigare förväntas Ford Maverick 2024 uppnå EPA-betyg på 42 mpg city, 33 highway, 37 tillsammans. Det överträffar alla andra bensindrivna pickuper i effektivitet. Icke-hybrid Mavericks får 23 mpg city, 30 highway, 26 i kombination med framhjulsdrift eller 22/29/25 mpg med AWD.

Med 191 hk kombinerat från hybridsystemet i kombination med en 2,5-liters inline-4-motor och 94-kw elmotor, är Maverick-hybriden inte snabb. Men den kan bära en kvarts ton nyttolast och kan dra upp till ett ton – mycket, egentligen, för ett par vattenskoter, en liten campingvagn eller alla dina trädgårdsbehov.

Hybriden Maverick har alltid varit enbart framhjulsdriven. Om du vill ha fyrhjulsdrift kommer den bara med 2,0-liters turbo-4, som ger 250 hk och paras med en 8-växlad automatlåda.

Med 199,7 tum lång och 68,7 tum hög är Maverick inte alls lika liten som Rangers för en eller två generationer sedan, men den är tillräckligt liten för att enkelt passa i de flesta garage, där Fords F-150 och även vissa Rangers kommer att finnas. utmanad.

Maverick erbjuds också i en mellanklass XLT-version, kostar $27,910 för icke-hybrid eller $29,410 för hybrid, och nu inklusive en modulär sänglinne. En förstklassig Lariat börjar på 35 730 $ för hybriden eller 36 450 $ för den icke-hybriden (AWD ingår), och den får en standardsvit för aktiv säkerhet inklusive döda vinkeln, adaptiv farthållare och parkeringssensorer bak. .

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button