Nyheter

2023 Ford Super Duty Tremor blir smartare, passar större skor

De 2023 Ford F-serien Super Duty siktar på att förbli kungen av att göra allt.

Hela 2023 Super Duty-sortimentet fick en rejäl uppdatering ända ner till ramen, men entusiaster som vill jobba och leka borde piggna till. Tremor terrängversionen förbättrar sitt spel med ny teknik som har tagits bort från Raptors, fler bogserings- och dragmöjligheter, en bättre körning och till och med modifieringar för att 37:or ska kunna passa enkelt.

Ford bjöd in Motor Authority till sina provningsplatser i Bruce Township, Michigan, för att köra genom skogen, klättra uppför klippblock täckta kullar och göra munkar i sanden för att se vad den uppdaterade, offroad-orienterade Super Duty kan göra. Spoiler: Det kan fortfarande göra allt.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor lånar från Raptors

En Super Duty Tremor besättningshytt med 6-fot-4-lådan är 21 fot lång. Det är enormt, men för 2023 har den stora blåsarens surround-kamerasystem gått från fyra kameravinklar till sju. Detta gör det möjligt för förare att sy ihop alla kameror för en fullständig 360-graders bild av vad som finns runt lastbilen eller se längs lastbilens sidor på leden.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

Super Duty-teamet kopierade också Raptor-teamets mjukvaruläxa. Slitbaneliknande indikatorer visar den avsedda vägen på skärmen i Off-Road-läge när den framåtriktade kameravinkeln är aktiverad. Den här funktionen är direkt ur Raptor-seriens Baja-läge, och i det enorma Super Duty säkerställer den att däcken är raka med den önskade linjen, vilket eliminerar känslan av att du (delvis) kör blind och missar det som finns omedelbart framför lastbil.

Super Duty Tremors får också Trail Turn Assist för 2023. Ursprungligen utvecklad för Bronco och sedan portad över till F-150 Tremor och F-150 Raptor, Trail Turn Assist drar det inre bakhjulet för att skära skarpare terrängsvängar. I fallet med den massiva Super Duty kan den förkorta svängradien med upp till 40 %, vilket gjorde att jag kunde köra runt en stolpe i sand i en lustigt snäv cirkel. Observera dock att den här funktionen kan riva upp marken och/eller bygga upp en hög med jord framför det inre bakhjulet. Lastbilen rullar så småningom över högen den skapade, men det är bara en annan förväntad gupp när man kör utanför den upptrampade stigen.

Se även  Hur uppfyller 2023 Dodge Durango SRT Hellcat skärpta utsläppsnormer?

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

Fords körlägen Rock Crawl, Tow/Haul, Normal, Eco och Slippery får sällskap av Off-Road-läge i år. Det ersätter Deep Sand/Snow-läget för att vara mindre förvirrande för förare, och det kopplar automatiskt in 4Hi. Dessa körlägen förblir ett av biltillverkarens ess eftersom de hjälper till att anpassa lastbilen till terrängen bättre än konkurrenter med färre eller inga körlägen.

Off-Road-läget inaktiverar inte automatiskt den automatiska nödbromsningen, även om det borde. Jag glömde gå in i lastbilens menysystem för att stänga av AEB innan terrängkörning, och lastbilen slog i bromsen och blinkade med ett gäng varningsljus i ett försök att skydda mig från en snar död när de främre parkeringssensorerna slocknade p.g.a. högt gräs. Det är jobbigt att behöva komma ihåg att gå in i menysystemet och stänga av och på AEB när du kör terräng och sedan ta dig tillbaka på vägen.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor passar nu 37-tumsdäck

David Demmith, övervakare för fordonsintegration för Super Duty-serien, berättade för mig att många ägare har bytt ut 35-tums Duratrac-däcken på sina Tremors för 37:or. 37:orna gnuggade på de främre kontrollarmarna, vilket tvingade ägarna att bli kreativa för att få sina lastbilar att köra korrekt.

2023 års Super Duty-sortiment, inklusive Tremor, får en reviderad fjädringsjustering för en bättre körning. Resultatet är en tung lastbil som inte kör och ryser lika mycket över pockmarkerade vägar även när den är olastad. Åkturen är förvånansvärt bekväm nu, särskilt i Tremor eftersom de högre sidoväggarna på dess köttiga terrängdäck absorberar mer dunk. En del av det fjädringsarbetet inkluderar en ny frontarmsdesign, som inte längre skaver på 37-tumsdäck. Ford erbjuder fortfarande inte 37:or. Det är fortfarande upp till köpare som vill ha de större skorna.

Se även  Xpeng car-copter genomför en framgångsrik jungfruflygning

2023 Ford Super Duty F-250 Tremor

2023 Ford Super Duty F-250 Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor bogserar och drar mer

Super Duty Tremor drivs fortfarande av en 7,3-liters V-8, men den är nu klassad till 430 hk och 485 lb-ft vridmoment. Vridmomentökningen på 10 lb-ft kommer tack vare en ny förminskad vattenpump och förbättrade lager och kolvar för ökad hållbarhet. En stubbdragande 6,7-liters turbodiesel V-8 med 475 hk och 1 050 lb-ft kan fortfarande väljas, och till 9 995 $ är den nu 800 $ billigare än tidigare. Nytt för 2023 är en högeffekts 6,7-liters turbodiesel med 500 hk och ett vridmoment på 1 200 lb-ft, men den tar $12 495 på tremors räkning.

Med den rätta konfigurationen i Super Duty-konfiguratorn är tremor nu klassad för att dra upp till 18 200 pund via konventionell koppling och 23 000 pund via en svanhals-släpvagn, och den kan dra upp till 4 384 pund nyttolast. Dessa siffror markerar ökningar på 3 200, 1 110 respektive 174 pund. De 2024 Chevrolet Silverado HD ZR2 kan dra 18 500 pounds på ett drag, men dess nyttolast är 3 397 pounds och den kan bara dra upp till 18 100 pounds med en svanhalsvagn. De 2023 Ram Rebel HD spår både med en 16 870-pund konventionell dragdragning och en 3 140-pund nyttolastkapacitet.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor får uppdateringar i hela sortimentet

Tremor är ett terrängpaket som kombinerar offroad-hårdvara och mjukvara för att göra Tremor mer kapabel när vägen tar slut. Liksom andra Super Duty-varianter får den anmärkningsvärda uppdateringar för 2023.

Ford finjusterade Super Dutys exteriördesign. Det horisontella gallret blöder nu in i och lindar runt de C-klämmaformade strålkastarna med en design som framhäver lastbilens bredd. Steg har integrerats i sängsidorna och den bakre stötfångaren för att göra sängen lättare att komma åt.

2023 Ford Super Duty

2023 Ford Super Duty

Se även  2023 Ford Bronco, 2023 Hyundai Ioniq 5 N, 2023 GMC Canyon: Bilnyheters rubriker

Inuti har material uppgraderats, även om de fortfarande inte stämmer överens med vad som finns i en Ram, och en 8,0-tums pekskärm är nu standard som ersätter den tidigare lastbilens 4,2-tumsskärm. En 12,0-tums pekskärm och en 12,0-tums digital gauge-kluster direkt ur F-150 är tillgängliga på XLT-modellen och standard på Lariat och uppåt.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor ger värde

2023 Ford Super Duty Tremor kostar $60 780 och priset går bara upp (ganska snabbt) när du kryssar av alternativrutorna. Det mesta av den kostnaden är själva Super Duty XLT, eftersom Tremor-paketet är ett alternativ på $4 375, och det är ett värde. En bas Ram 2500 Rebel kostar $71 420, och Chevrolet har inte sagt hur mycket Silverado HD ZR2 kommer att kosta ännu.

Tremor-paketet kan fortfarande väljas till Super Duty XLT, Lariat, King Ranch och Platinum trim. Lariat verkar vara det perfekta stället för dem som tittar på den här lastbilen för både arbete och livsstil eftersom den samlar uppgraderingar som LED-strålkastare, en elektrisk skjutbar bakruta och automatisk klimatkontroll med två zoner. Ännu viktigare är att Lariat-trimmet låser upp möjligheten att välja användbara funktioner som inbyggd våg och en smart koppling.

2023 Ford Super Duty Tremor

2023 Ford Super Duty Tremor

Ford kommer fortfarande att fabriksinstallera en Warn-vinsch på 12 000 pund med en 70-fots syntetisk kabel, även om den nu kostar 3 995 $. Det är $995 mer än tidigare, men det är fortfarande ett prisvärt fabriksstödt tillbehör för dem som behöver möjligheten med ren integration.

Medan 2023 Ford Super Duty Tremor har hittat nya konkurrenter sedan den först kom 2020, har dess historia inte förändrats. Ingen annan pickup på planeten kan göra allt – från att bogsera 23 000 pund till att dominera terräng – på det sätt som en Tremor kan.

Ford betalade för resor, logi och till och med några munkar så att Motor Authority kunde ge dig denna förstahandsrapport.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button